Newsletter

Posters

Quiz

Forum

Jobs offered

New



Sitekeuring.NET Award

 

An initiative of :




Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Akademia Rolnicza im. Augusta Cieszkowskiego

Food-Info.net> Pytania i odpowiedzi > Produkty żywnościowe > Kawa

Czy ludzie pijący kawę mają wyższy poziom cholesterolu niż Ci, którzy kawy nie piją?

Generalnie, ludzie którzy piją kawę nie mają wyższego poziomu cholesterolu od tych którzy unikają picia kawy. Tylko kawa parzona po turecku, związana ze Skandynawią, jest uznawana za czynnik podnoszący poziom cholesterolu. Zwyczajne przefiltrowanie kawy przez bibułę przed wypiciem może zminimalizować ten efekt.

Spostrzeżenia badanych osób i badania uczonych różnią się, ale sugerują, że ciągłe picie kawy parzonej po turecku może podnosić poziom cholesterolu o 10%. Powodują to dwa składniki znajdujące się w kawie cafestol i kahweol. To one właśnie pozostają na bibułce podczas filtrowania i dlatego po przefiltrowaniu nie występuje już efekt podnoszenia poziomu cholesterolu.

Kofeina zawarta w kawie nie wpływa na poziom cholesterolu.

 



European Masters Degree in Food Studies - an Educational Journey


Food-Info.net is an initiative of Wageningen University, The Netherlands