Een initiatief van :




Wageningen Universiteit


Van Hall-Larenstein



Sitekeuring.NET Award

Food-Info.net> Vragen en Antwoorden > Koffie

Is koffie schadelijk voor de maag en veroorzaakt het (maag)zweren?

Nee. Er is niet genoeg bewijs om te kunnen zeggen dat koffie drinken slecht is voor de maag. Ook heeft onderzoek niet kunnen bewijzen dat koffie drinken leidt tot de vorming van gastrische (maag) zweren of zweren aan de twaalfvingerige darm. Het is ook niet nodig dat zweerpatiënten stoppen met koffie drinken als ze er geen last van hebben. Koffie zelf heeft geen invloed op de ernstigheid van de zweren.

Bronnen en meer informatie: http://www.cosic.org/questions/ en http://www.koffiethee.nl



European Masters Degree in Food Studies - an Educational Journey


Master in Food Safety Law



Food-Info.net is an initiative of Wageningen University, The Netherlands